lördag, april 10, 2010

Nu var premiären……

…avklarad. 11-kaffe på altanen.

Grannen kommer med kaffekorgen när jag håller på att städa och vi sitter ute. Kallt som fasen och blåsigt, men vi sitter där på de nyutlagda dynorna. Nu har Smulan något mjukt att ligga på när hon spanar ut över domänerna.

Har varit kontorschef idag också. tre par har kommit för att checka in, så det blev två resor ner till Jobbet.

Daniel, Martina och David kom och hjälpte oss at bära in säckarna med pellets. Jäklars vad smidigt det var. Alltihopa klart på 45 minuter. Sen var det middag och en kopp kaffe. Nu har de åkt hem till storbyn, och det blev väldigt tyst. De kan prata om man säger så. 

Fick även  hjälp av Daniel med 6:an på tangentbordet,som hamnade i dammsugaren förra veckan, det som skulle ta tre veckor om jag lämnade in den på reparation. Det gick nämligen inte att bara sätta dit en ny 6:a utan hela tangentbordet måste bytas!!!!!! Jag hade ju delarna så han ploppade dit tangenten. Har nu åter ett helt tangentbord utan tejpad 6:a. (Ja ja, jag vet att det är en PC och ingen Mac)

Hoppas det blir varmare imorgon, då kanske jag kan fixa dammen. Inom en snar framtid nu ikväll så är det 4:e delen i Milleniumserien,”nåde den” som stör under den filmen.

Bror min har återträff med BA01 i kväll. Militärtältet med kamin skulle riggas och sen blir det väl fest. Stackars satar vad de kommer att vara spaka imorgon. (BA01 är den första bataljonen som åkte till Bosnien 1993).

Nu tid för ett glas med röd vätska i och sedan ska jag återknyta kontakten med Lisbeth Salander och Mikael Blomqvist. Spännande!

Ha en bra lördagsafton.

Inga kommentarer: