måndag, april 12, 2010

Snart är snön borta!!!!

Här är den sista bilden på snön, vi har en liten, liten hög kvar på baksidanav huset (även baksidan av kullen enlig vissa). den är med all säkerhet borta imorgon.

SONY DSC

Efter jobbet idag har jag inte gjort någonting. Jo jag har kollat försäkringen på Triken. Jag har idag en veteranförsäkring på If, 545:-/år helförsäkring. Kollade med Länet, eftersom alla andra försäkringar finns där, de ville ha 2600:-/år helfösäkring!!!!! Hur kan det skilja så mycket. Trots alla rykten om If, så får den stå kvar där. Där får jag även sätta ett eget värde på hojen, vilket jag inte får någon annanstans. Finns ju BARA EN sådan här och den är unik och den är jävligt snygg och den går jävligt bra så Anders har gjort ett jävligt fint jobb….. Tack min vän! (hoppas du inte är vresig fortfarande *L*).

Var till Apoteket i Götene också, var tvungen att skaffa fästingmedel till katterna. Satans odjur, ja fästingarna alltså! Satans vad dyrt det förbaskade medlet är.

Grannen, herr Pappskalle, hade vänligheten att ta med sej en av mej beställd varmvattenberedare från byn också, den levererades under eftermiddagen. Den ska ny monteras på väggen i källaren, så den befintliga har gått “hädan”.

Ja jag har ju tydligen fått en del gjort iallafall då trots att jag inget gjort sedan jag kom hem *L*. Olle och snickarskrället är och hämtar takavvattningssystem i Holmestad nu, så detta ska snickarskrället börja montera i morgon. Ska bli snyggt med nya rännor och rör.

Ja det var väl dagens rapport då. I morgon ska det bäddas för en konferens senare under veckan.

Ha en bra måndagskväll alla trevliga, otrevliga, glada och oglada människor.

En tanke till Tillemoras Atlas som igår vandrade vidare  över regnbågsbron.

2 kommentarer:

Solbränd sa...

Det är väl inte så konstigt att det skiljer i försäkringspremie för en trike som under säsongen står nerplockad i ett garage, och en trike som under säsongen är ute på vägarna med dom andra trikarna...

Skat-Ann sa...

Du Lillchefen! Det där var ett påhopp!!! Ett på hopp av den värre sorten.