måndag, april 06, 2009

Lite puts

Idag har jag poletat på hojen.... Så fin den blev. Fick ju tillsägelse av Anders att jag måste polera bort Kinnekullekalken som sätter sig på lacken som en sträv yta. Så det är väl bara att lyda.... Polerat idag - vaxar imorgon (om jag orkar).

Räfsade runt lite bland löven i trädgården, tömde dammen på halvruttna löv och vatten (fy vad det luktade). Fick fram alla dynor till trädgårdsmöblerna så nu är det fint igen. Smulan satt på räcket till altanen och väntade på att jag skulle bli färdig, så hon fick lägga sig på sin favoritplats. Nu kommer hon nog inte in i kväll, ska väl mysa på altanen. Är det fint väder imorgon så blir det nog en middagslur i hammocken, det är min favoritplats.....

Före den luren så ska jag visst jobba, städa efter helgens gäster och sen skulle jag vaxa triken också. Då blir det glada miner i Ulricehamn *L*.

Nu har överstechefen fått nya idéer i skallen också. Ska visst få lite nya arbetsuppgifter säger han *ASG*. Ja ja han inbillar sig så mycket konstiga saker....

Nej nu blir det en bra bok eller kanske ett korsord ihop med katten

1 kommentar:

Anonym sa...

Har hört att Lantmännen söker folk, Hint, Hint.