tisdag, april 21, 2009

Igår var Snuttis rastlös

När jag höll till i köket och grejade, öppnade jag blan annat luckan till övre hörnskåpet, vem satt där inne efter 2 sekunder, ju Snuttis det klart. (tyvärr fick jag ingen bild på detta). Fyllde sedan upp hinken med torrfoder, vem stog där och käkade direkt ur hinken, jo Snuttis.



När jag kom hem idag, så låg mattorna i hallen i en enda hög, och högst upp i högen låg en sork, och det var ingen liten sork, det var en bjässe. Tog kort på denna men vill inte lägga ut bilden för känsliga personer kan ta illa upp *L* (skickas på begäran på e-post).

Grannen såg när jag bar ut mattan för att skaka bort liket, hon tittade ut och frågade om det var en stor svart sork, ja var mitt svar. Hon hade sett katten i fråga, komma travandes med huvudet högt, bärandes på sitt byte från hennes vedbacke, över gräsvallen och in genom våran kattlucka *L*.

Uppenbarligen så smakade den inte gott, utan lämnades till matte för destruktion med andra ord vidarebefordrad till mina släktingar, skatorna. Den var bara lite typ, halshuggen och provsmakad. Tur att jag är van!!!!

Nu ska jag gå ner och tända i spisarna för det är lite svalt inne. Ha en bra eftermiddag. Kommer snart med nya hemska rapporteringar*L*

Inga kommentarer: