torsdag, maj 02, 2013

Ja, då var det igång igen då

Valborgsmässoafton så åkte jag en sväng  med Eva och fotade kattungar i Kvänum, dessa redigerades idag och kom ut på hemsidan. Här har vi en av katterna. Lilla Suma.

 

SONY DSC

Åkte ner till jobbet vid femtiden, Mia skulle ju vårtala, men det fick jag bara lyssna på lite, för det var en hel del fikagäster, så vi behövde vara två.

I går första maj så drog det igång på allvar, så nu är det jobb och i helgen så är det Vårrundan så då blir det ett strukturerat kaos som vanligt denna panghelg.

Ställde ut de sista blommorna igår, hoppas det inte blir nattfrost nu för då får de nog lite stryk. Nu ser det äntligen ut som vanligt inne igen.

20130502_1

Eva fick datorhaveri igår och hur ställd blir man utan dator. Paniken var nära, men nu ringde hon på förmiddagen och sa att hon fått igång den nya hårddisken, så nu var det lugnt igen.

En bild på min lilla Snutteruska också. Våran fina goa katt (mattes kisse) hon kommer alltid till mej, mycket sällan som hon hoppar upp och gosar med husse.

20130502_2

Här slog det i kattluckan, då blir hon på alerten för chansen är ju att den äckliga svartvita idioten Lurvas är på G.

I går när jag kom hem så la jag mej en stund, för jag var ganska mör. Då hör jag hur hon kommer in i sovrummet, hoppar upp i sängen. Hon går fram till huvudet och kollar in mitt ansikte under filten, hon såg så hemskans go ut när hon kollade läget.

Nu lite mat i kistan sen är det eftermiddagspass som gäller.

Ha en go dag i solen.

 

Inga kommentarer: