tisdag, maj 07, 2013

Ett måste för uterummet

Alltså, våran fine goe hjälpsamme uppfinningsrika Christian han gör så häftiga grejer. “Kristallkronan” för uterummet eller trädgården. Det är otroligt häftigt när de hänger där mitt bland alla björkar. Lite svårt att ha ljusen tända, om det fläktar lite, men de pryder sin plats.

20130507_1

Dessa är ihopsatta av spikband och popnit och en liten ljushållare.

20130507_2

Här är den fyrkantiga varianten.

20130507_3

Efter det sjätte passet så vaknade jag 09.30, seg, värkig och stel. Nu sitter jag och funderar på om det inte vore rätt gött med en hojtur. Får lugna mej lite kanske, så kroppen kommer ifatt hjärnan. Ett annat förslag är att åka till någon handelsträdgård och fixa lite växter, tror en del har “gått hädan” under vintern. Längesedan jag var på Öbergs i Varnhem. Det ska tydligen vara nåt alldeles otroligt stort nu mera. Pappa och Marita var där för ett tag sedan. Kunde ju samtidigt passa på att fika på klostercafét i Varnhem eller kanske inte, dit ska man ju åka hoj.

Hur som helst vad det än blir så skiner solen och det är varmt. Ha en bra dag alla ute i det vackraste av allt om våren, Sverige och för min del Kinnekulle!

Inga kommentarer: