söndag, maj 12, 2013

19.55 var det klart

Ja veden alltså.

All ved är kapad, kluven och inkastad i vedboden. Nu klarar vi oss till vintern också.

Vad som hänt för övrigt är ingenting, lugnt på kaffestugan, förutom en jäkla massa vandrarhemsgäster och frukostar men för övrigt har det varit lugna gatan. Jobbade eftermiddag i går och förmiddag idag, stöp i säng när jag kom hem. Han den där John hade slut på sanden i natt så det var bara några timmar som jag sov.

I morgon är jag ledig och ska premiärklippa gräset, känns bra. Det är alltid mysigt att klippa första gången. Det luktar så gott och det blir så fint. Skärp och löv som inte är bortkrattat försvinner. Det ska jag göra i morgon. När maken kommer hem så ska vi byta växter i lådorna på framsidan för de gick hädan i vinter. Nu blir det ett japanskt körsbärsträd och en Falmingosalix till. Vid portalerna så blir det klätterhortensia. Jag har att göra i morgon också,  sysslolös är man inte. Men först ska jag sova tills jag vaknar.

Nu är det snart NCIS för det är ju söndagskväll och då är det den vanliga uppmaningen, var vänlig stör ej.

Hejhopp.

Inga kommentarer: