söndag, maj 05, 2013

Vårrunda i dagarna två

har det varit på Kinnekulle, hur många aktörer som hade öppet på och runt kullen vet jag inte men hos oss var det gott om folk. Fika var de ju tvungna att göra i snålblåsten, så stundtals var det 180 knôck i köket.

Inte en endaste smörgås har jag gjort under helgen, jag parkerade mej på andra sidan så jag körde plockade disk, flyttade diskbacka och tryckte på den underbara fjädrande diskmaskinsknappe. En glass skopade jag nog upp och några inslag i kassan. Resterande tid umgicks jag som sagt med disken, en liten stund på lördagen kunde jag sitta och prata med pappsen och Marita som var på besök.

Det var mycke kändisar och stammisar, de känns gött när de kommer och hälsar och är lyckliga över att kaffestugan öppnat för säsongen. Man knyter många kontakter, skäller lite retsamt på vissa gäster och andra kanske till och med får en kram.

Olle var ute å åkte med Taurus MC idag, Rolle och Anita mötte upp i Mariestad. Han talar om vad Rolle berättat, håll i er nu gott folk. Rolle och Anita har beställt värmehandtag till sina hojar, så nu är det töntvarning på dem också, Förut var det ju bara varning på Olle, han har ju värmehandtag OCH ruta. Så långt har det inte gått än för kamraterna i Torbjörntorp, men det är tillräckligt allvarligt med värmehandtag. *ASG*

Har ett pass kvar nu innan två dagars ledighet, ska tydligen bli riktigt varm å gött så då kanske det blir hojtur för min del. På lördag är det ju GT bikerrun för 15:e och sista året, vilken jag naturligtvis missar för det är min ordinarie arbetshelg. Men helgen efter är jag ju ledig, då blir det en stund på Falkängen för att kolla mopperallyt Kullen runt som grannarna och deras raggarklubb anordnar, sen blir det några timmar på Pingstaträffen i Tidavad, sen åter till Falkängen och släktträff (på makens sida). Hualigen vilken dag.

Helgen därpå så ska jag på Fotokurs med en gammal “lumparkompis” han gjorde lumpen på P4 när jag hade ett sånt där AMS-jobb (som det hette på 70-talet) i fotolabbet på staben. Det ska bli intressant och förhoppningsvis lärorikt. Denna kursen ska hållas på Falkängen. Som ni ser så även om jag är ledig så är jag ändå på Falkängen!

Nu NCIS sen lopplådan och kudde.

Inga kommentarer: