måndag, maj 27, 2013

Guide på Kullen

med fotogruppen från Trollhättan.

Jag var guide i helgen, eller fredag och lördag rättare sagt. Skulle varit med på söndagen också men krôppskrället satte stopp för detta. En mycket gammal vän som jag spårade på Facebook hade lagt en fotokurs hos oss på Falkängen med personlig guide. Jag tycker jag mest lullade omkring, visserligen med kameran i handen, men jag är nog inte lika stor entusiast vad gäller att krypa på backen och macrofota eller så. Tog väl en och annan bild med mer eller mindre lyckat resultat. Hur som helst jag fick lite tips av min gode vän iallafall. Ska testa detta vid tillfälle.

Vi käftade på son om vi setts i går, det är bara typ 30 år sedan vi träffades men det var lika “hjärtligt” nu som då, Gliringarna haglade med andra ord.

SONY DSC

Här har en av entusiasterna parkerat sig i grönskan.

SONY DSC

Skrot i vattnet vid Örnekulla

SONY DSC

 

 

SONY DSC

Vi besökte även Husaby kyrka, där har jag inte varit sen jag gick i typ andra eller tredje klass, jag bor nog för nära. Här tände jag ett ljus för och sände några tankar till de som inte finns med oss längre.

SONY DSC

Här instruerar Stig (han med orange keps) en av deltagarna hu man ska fixa en panoramabild, vi var ovanför vårt stora stenbrott på Kullen.

SONY DSC

Sist kommer en bild av min finaste Snutteruttan, hon den finaste goaste kissekatten av dem alla.

SONY DSC

Söndagen satt jag på farstubron i några timmar på förmiddagen och lyssnade på det bästa som finns, Björn Afzelius. Svårt att ta sej ut denna dag då det var cykeltävling och vägen var avstängd förbi vårt hus, så det var inte svårt att ta det lugn denna dag, vilket sannerligen behövdes.

Maken har i helgen åkt Vättern runt med Murns MC och anlände till Skagen vid tretiden på eftermiddagen. Det hade varit två fina dygn men övernattning i Vadstena tillsammans med c:a 20 andra MC-burna medelålders kvinnor och män.

I kväll efter att jag varit hos Eva för att fota katter så var det dax att börja bära ner pelletsen i källaren, talade mycket noga om detta på FB. När vi var klara med två pallar, så kom bästaste grannjävel Per-Erik och hjälpte till. Fyra pallar är nu bärgade inför vintern en pall kvar men det började regna rätt rejält så den får bäras ner senare i veckan.

En sak till antalet bloggbesökare passerade idag 45 000!!!! Ite dåligt för en bloggande Skata.

Nu blir det nattvila. Ha det bra där ute, och speciellt Wasberg som sladdade ikull med hojen i helgen på grund av en oljefläck på vägen. Som tur var bröt han bara nyckelbenet. Krya på dej Wasberg.

Inga kommentarer: