torsdag, augusti 09, 2012

Välbesökt hojtur eller

så blev det inte. Igår så var det anmält att det skulle komma ett gäng Vulcaner och fika på Falkängen, Den årliga Kinnekulleturen skulle gå av stapeln. Leif var uppe och rekade för två veckor sedan och meddelade att han ringer om antal när de startar. det kan ju bli allt från en till fyrtio som kommer. Det ringde aldrig så jag ringe Leif istället och frågade. Vi blir två.

Det regnade grisen periodvis och just när de var hos oss regnade det nog som värst. Har läst en rapport om att de klarade sej hyfsat. Leif såg till att de var under tak när det vräkte ner.

I natt vaknade jag av att jag var törstig och pinknödig. När jag klev ur sängen så såg jag detta.

Tog med mej kameran när jag gick upp igen och förevigade Lurvas och Snuttis. Visserligen så låg Snuttis med huvudet halvvägs utanför sängkanten och så allmänt spyfärdig ut men hon låg kvar. Den avskyvärda svartvita spolingen låg där och såg ut att må ganska gott.

Idag, torsdag har jag varit ledig. Vi skulle äta lunch hos pappa och Marita. Vädret var fint så vi tog hojarna dit. När vi hade skalat av oss alla skinnkläder hjälmar och tröjor så satt vi ute i pensionärskuvösen på 6:e våningen.

Det blev en god kycklinggryta med ris och kaffe med paj och vaniljsås. Mums. Efter några timmars tjôt så drog vi vidare, det skulle fotas på katthemmet, fem nya katter från samma ställe som sist jag fotade och då var det två. Finns ytterligare några stycken kvar att hämta.

Den här var en av de som fotades idag 12-15 år och förmodligen dräktig!!!!!!

SONY DSC

Nu ska jag dra igång den "stora datorn" och redigera bilderna från dagen session och uppdatera hemsidan.

Vi valde ut bilderna till almanackan 2013 idag också, så de ska redigeras och fixas till så tryckeriet får filerna tidigt.

I morgon fredag blir det en tur till Tidavads MC, då ska det bli ett nytt gruppfoto på medlemmarna, det är säkert 20 år sedan det togs förra gången, så det är lite förändringar.

Ha en god afton.

PS! Det blev naturligtvis en lång omväg hem från Stenum Ler

1 kommentar:

Unknown sa...

Vad söta dom är där dom ligger.
Tazz&Kram