onsdag, augusti 22, 2012

Satan i gatan vad jag gjorde bort mej.

Rensade fel disk!!!!!!!!!! Rensade bort drygt 27000 bilder från min externa hårddisk i söndags kväll. Jävla klant. Hade precis bränt ner bilderna från januari till och med maj 2012. Skulle lägga resterande 3 månader på ett USB-minne tills det blir en full DVD. Skulle rensa USB-minnet, gör så också, TRODDE jag. När jag sedan skulle kopiera från stora disken till minnet så var det TOMT, SOPRENT!!! Nu blev jag LITE svettig, valt fel disk kan man lugnt påstå. Inte röra något nu. Ladda ner ett rekonstruktionsprogram och startar detta vid typ 19.30 i söndags kväll, nu snart tre dygn senare så är 98% klart. Så fort det går att radera och vilken tid att rekonstruera. Ska bli spännande att kolla disken när den nu blir klar.

I torsdags var det Hjulafton, detta besöktes som vanligt. Vi åker alltid in cirka en timma tidigare och bryter mot lite trafikregler för att komma till vår parkeringsplats. Vi hälsar på Martina i guldsmedsbutiken och inhandlar örhängen som jag hittade, i titan, tål inget annat tydligen. Nu är det tid att knalla tillbaka till utsiktspunkten, träffar lite känt folk på vägen dit, inväntar nu kortegen med stort K. Hör det börjar mullra på torgbron, startar videokameran (eller vad det nu heter i dag). Sexton minuter och trettiofyra sekunder sen var kortegen slut och då var det FULLT med hojar på torget, nordens största! det var fullt på alla tvärgator runt torget och det stor hojar på alla möjliga ställen. Det är oerhört häftigt när alla bara väller in i dubbla led. Jag får ståpäls när jag ser detta.

Här är några bilder från årets hjulafton.

Hur många sådana här led mej hojar det var vet jag inte, men trångt var det.

En parodi på Harley Davidsson

Här har vi Leif V8 trike. Varför nöja sej med mindre.

Olles bror Björn, ni vet som åker korsan och tvärsan genom Sverige och Olle åkte med i på semestern kom upp från Halmstad och var med oss när vi knallade runt. Vid åttasnåret var jag ganska slut så vi hojade hem, tog ett glas på bron, däreter kröp jag ner i sängen. Olle och Björn satt nog kvar halva natten, det var ju vart och skönt en riktig Hjulaftonskväll. Han den där Kjellström & co har alltid, alltid tur med vädret när staden invaderas av motorfordon.

Idag onsdag, var jag ledig, så även i morgon. Anders hade lämnat av mina bakdäck i Götene i helgen så jag var och lämnade dessa hos Stig i Stenum på förmiddagen. Framdäcket kommet väl på posten vad det lider, sen ska triken får nya skor runt om. Passade på att åka en sväng till Eva också. Inga nya att fota men det blir väl nästa vecka.

Ha en trevlig afton!

Inga kommentarer: