torsdag, augusti 16, 2012

Tidavad MC

Där var vi i fredags och jag skulle fotografera alla medlemmar. Faktiskt så blev det riktigt bra. Kan inte säga det tillräckligt många gånger – det är så trevligt att komma dit för man känner sej SÅ välkommen. Di är goa hela högen med sina respektive och alla ungar som är med där ute.

Det var kräftskiva på lördagen men si då jobbade jag och då orkas det inte med något festande.

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

Fick sedan ett mail från Kmety han längst ner till höger.

"jag har blivit kontaktad av en annan som oxo hälsade på oss i helgen. han heter chresten å är lärling i kajs hold. han är oxo huvudredaktör för HD-Journalen, danmarks största HD-tidning. han gör ett litet reportage där tidavads mc, choppers mc, är del. han vill gärna ha bilder. jag har skickat honom den eminenta sammanställningen av gamla bilder du har gjort, han fick låna min, men nu vill han gärna ha nån av bilderna som du tog i fredags på klubbmedlemmarna. Är det möjligt?"

Naturligtvis så skickades det bilder dit.

I går tog maken och jag en sväng till Lidköping, vi hälsade på Tezzan och Henrik och fick gofika, eftersom maken är matglad så fick han även lite av den varan också. Jag var mått så jag nöjde mej med kaffe.

Idag torsdag har jag varit ledig så det blev en rejäl tvått av hojen, lite extra puts med ett supermedel också, så det blänker lite extra ikväll. För till kvällen är det Hjulafton i Lidköping. Hela centrum invaderas av motorfordon drygt 1000 hojar brukar komma i kortege med poliseskort. Vi åker alltid in lite före och ställer oss vid Orionhuset, för där ser man väldigt bra när karavanen kommer och parkerar på torget. Olles bror Björn kommer hit så han ska åka med oss in i eftermiddag.

Hojen blev iallafall fin och blänker nu i solen.

På återhörande!