lördag, januari 07, 2012

Trettondagsmiddag och krig

Det var dax för en omgång med krig igår med våra kamrater Rolle och Anita. Först åt vi en god middag med rådjursstek och potatisgrönskaksblandning och ett glas rött för damerna och herrarna tog öl. Jag tror de tyckte det var gott för det tog nästan slut.

När detta var undandukat så dukades FIASPELET upp, nu började kriget. De läste ju upp min kommentar på FB "vad spelar du för sällskapsspel - där hade jag svarat vi spelar tillsammans med kamraterna Fia med knuff och då är det krig". Det gick åt pipsvängen för oss på Kullen, det blev två omgångar och gästerna från Torbjörntorp vann var sin gång. Ja ja det är vår tur att vinna nästa gång.

Jag inhandlade mej en videokamera i veckan och nu tränas det, har fogat ihop en snutt nu av tre snuttar. Träning träning och åter träning.

För övrigt blir det inte så mycket gjort idag, krôppaskrället vill inte vara med riktigt och det snöar grisen ute. Jag hatar snö!!!! I morgon är det middag hos Pappa och Marita. Kanske kan vi ta kaffet efteråt hos reservbroder längre upp på Billingen, vi får se vad det bliver av morgondagen.

1 kommentar:

Klosterkatterna sa...

Ja, vi minns ju med ett litet smil "fia med knuff" med Lars Ekborg m.fl., så naturligtvis ska det bli krig när man spelar det spelet. Om ni nu tog kaffet en bit upp på Billingen, så ger det mig sköna återblickar av sommaren då Kicki och jag åkte småvägarna uppåt Billingen och hade matsäck med oss. Det är ju så guudavackert där uppe! När ni ändå är ute och luftar de stora "hjul-ångarna" så kanske ni kan ta vägen upp till Otterbäcken och hälsa på oss. Ni är hjärtligt välkomna. Lätt att hitta. Stora vägen genom Otterbäcken, vid kraftledningen ett vitt parhus med brun altan och ramp i ena änden. Fika går att ordna på stört! - även om det är snö!