fredag, januari 13, 2012

Nu är jag kär igen!!!!

Har ju jobbat i två dagar igen, men nu är vi klara med 64:an. Känns bra, ska bara upp med en kudde, bäddmadrass och en kastrull, sen är det klart.

Inger och jag for till Jysk i Mariestad i går eftermiddag, de hade rea på plädar, jag är tokig i plädar, det var sådana där stora, saker 200x160 så det går att vira in sej ordentlig, blev fyra stycken, så nuhar jag nya plädar och såfår katterna få nya gamla gosiga plädar att snusa i. Inger har kuddmani så det blev en kudde till henne.

När städningen var klar idag så åkte jag hem och svidade om och åt lite, sen bar det av till Evas katthem. En del fotografering, sen var det ju en del "skitprat" också.

Nu var det ju så att jag blev kär igen, en liten padda på c:a fem år med missbildade öron. VILKEN KATT!!! jag blev störtförälskad. Hon var så söt med sina "lustiga öron" jag blev alldeles knäsvag.

SONY DSC

Det syns knappt på bilden att hon har tokiga öron, men de "pekar" framåt, som det gör när en katt är arg, och de är hårda, inte så där gosigt mjuka som man kan vika och gosa med mellan fingrarna utan mer "broskiga".

De var andra nyinkomna missar också.

Vante, 16 veckor, upphittad utanför Falköping. En vuxen hane som var LITE rädd infångad vid Preem i Götene. Dessa underbara finaste katter. Jag är så imponerad av att ett LITET katthem utanför lilla Skara kan få sådan respons på att placera ut alla dessa underbara katter.

Jag blir så ödmjuk, ja just det den där hojåkande skinnklädda Skat-Ann blir ödmjuk! Jag älskar alla dessa underbara stora som små katter som kommer till katthemmet och får nya underbara hem.

Tack alla ni som tar er an en hemlös eller en skygg kattt.

Ha en bra helg!

2 kommentarer:

Rebellen sa...

Åhh va mysigt! Och vilken sötnos! Jag förstår att du tyckte extra mycket om paddan. Och jag tror nog att paddan gilla dig också när ni möttes :D Hoppas du får en gosig helg! Nosbuff

Klosterkatterna sa...

Jag är också imponerad över det arbete som frivilliga lägger ned på att hämta in hemlösa katter och sedan skaffa nya goda hem till dem. Jag har själv 5 st. som kommer från olika katthem. De är helt underbara!

Kram från gammelmatte Gitte i Otterbäcken