onsdag, januari 25, 2012

Skulle vilat idag var det tänkt

Men som vanligt fick jag ett stôllaryck och fixade till duschrum/tvättstuga, den minimala  toaletten som är under trappan och köket, det var en normal arbetsdag. Skulle inte skura och feja idag utan bara ta det lugnt och vila kroppen, men jag hade långtråkigt så det blev storstäd idag också fast hemmavid.

I morgon blir det vila, fast en annan sorts vila, rekreation på katthemmet. Ska fotas lite. Innan jag åker dit ska jag stanna hos Mörk&Söner i Götene, de ville skänka foder till Evas katthem och det är ju underbart, så för att spara lite tid åt Eva så hämtar jag detta. Jag passerar ju firman när jag åker till Eva.

Därefter ska jag handla lite åt jobbet, vi behöver lite städpryttlar så vi kan fortsätta på fredag. Ska se om jag hittar några bra duschdraperi också till vettigt pris, behövs bytas ut på jobbet.

Nu kan vi inte börja i några nya lägenheter på fredag för dessa är uthyrda över helgen, så vi ska fixa till lite där vi är klara det ska dit lite nytvättade kuddar, täcken och mattor. Därefter tar vi helg, så fortsätter vi på måndag.

För övrigt händer det inte mycket, maken jobbar eftermiddag så jag sitter själv på kvällarna. Fredag är han ledig och då kommer pannreparatören och ska ställa in brännaren ordentligt, den som han monterade efter jul. Hans inställningsinstrument hade pajat så det blev en injustering "mellan tummen och pekfingret". Christer är en trevlig prick för han gillar katter :)

Skvaller och skandaler är lika med noll. Det betyder med andra ord att det är lugnt på Kinnekulle.

Jag hoppas också att min bloggkompis Inkan, har det riktigt skönt på sin semester i Thailand.

Ha en goder kväll!

 

1 kommentar:

Therese B sa...

Kom ihåg att ta det lugnt också... Städningen finns alltid kvar, tyärr.


Kram