söndag, januari 08, 2012

Filer hit och filer dit

MTS-filer WME-filer M2TS-filer och f*n och hans mormor. Fungerar på ena datorn men inte den andra. (Jaja, Lillchefen jag har PC).

Vista operativsystem kontra Windows 7 = djungel för min del just nu. Ja ja det tar sin tid, får väl kläm på det så småningom.

Är det någon som har ett bra tips om konverteringsprogram på svensk så mottages detta tacksamt.

Idag har vi varit på middag i Skövde, hos Pappa och extramamma. Lax med kokt potatis, grönsaker och någon "rörig sås" det var riktigt mumsigt. Nu är jag bara trött och vill att klockan ska bli läggedax. I morgon ska det julas ut och städas i kaffestugan, sen ska vi fortsätta med Sôlta eller 64:an som det också heter. En gammal hyresfastighet som hör till vandrarhemmet med fyra stycken tvårumslägenheter i. Ska bli skönt att komma igång, trots att krôppaskrället inte vill va med riktigt. Jag är lite trött på helger och ledighet.

Typiskt att det nu ska bli "vinter" då, här snöar det för fullt, men det är varmt och gott inne.

Ska nu luta mej tillbaka med internet och sniffa runt lite.

1 kommentar:

Unknown sa...

Mums vad hungrig jag blev. Har ätit upp äggen i kylen och så mkt mer finns de juh tyvärr inte där. :-( :-)