torsdag, oktober 06, 2011

Lite smått och gott från Skagen

Måndag = Ledig. Var till Misco och beställde en laserskrivare till Katthemmet.

Tisdag = Djurens dag. Tillbringades på Katthemmet. Foton finns på hemsidan Evas katthem.se  Var in till Skara och hämtade en kartong med almanackor innan jag åkte till Stenum. Såldes en del, rykande färska, de hade knappt hunnit torka.

Min högt älskade bror kom en sväng till Katthemmet för att kolla läget. Jag visade honom en liten dam, jag räckte honom lilla Lurvfina, som genast började spinna. Vem ringer på kvällen och bokar Lurvfina jo min bror….

SONY DSC

Hon kommer få det allddeles underbart ute i skogen tillsammans med Charli von Snutteruska och Ove.

Onsdag = Bilen till verkstaden i Falköping. EGR-ventil trasig får återkomma när den kommit från lagret. Fick iallafall en glad överraskning. Garanti = kostar inte mej en spänn. Hade garanti till och med 2015 på allt utom slitdelar. Trodde jag inte! Trodde det gällde från och med årsmodell 2010. Mycket positivt. Blir Kia nästa gång också då jag byter.

Idag torsdag så jobbade jag på förmiddagen tillsammans med kollegan. Chefen höll sig borta *skrattar* Eftermiddagen blev en snabbutryckning till Eva. En hel hoper med kattungar kommer in under eftermiddagen. Upphittade vid en väg utanför Hjo. Dessa “skulle vara vildkatter” *asgarvar nu* Det var de keligaste och kurrigaste och mysigaste kattungar jag träffat på länge. Vilket skämt!!! Vildkatter, nä du, det var inga vildkatter.

Hur i helvete kan man man göra på detta viset. Här är en bild på en del av högen. Två kullar var det en kull på ca 8-10 veckor och en på 4-5 veckor.

SONY DSC

Det blev massor med kattungegos och fotograferande idag. Alla finns nu utlagda på Katthemmets hemsida. Har du en peng över så får du gärna hjälpa till med ett bidrag till veterinärkostnader PG 157 9999-2.

I morgon blir det väl lite annat smått och gott att pyssla med.

 

2 kommentarer:

Wikki sa...

Mjau, att räcka sin tass till ett katthem, det är något av det finaste man kan göra, tycker jag. Finns det någon Nobelprisgren för det? Sån måste vi annars fixa tycker jag! NosPuss Wikki

Unknown sa...

Vilken härlig lite katthög.
Tazz&Kram