söndag, oktober 16, 2011

Det är vinternattat nu

och påklätt med nät för att förhoppningsvis skydda mot hjortarna.

Det som är vintergrönt är nu ombundet med kycklingnät och flamingosalixen, murgrönorna och den stammade salixen är nu omgärdade av nät väl förankrat i lådorna med skruv och buntband. Måtte dessa klara sig i vinter nu och inte gnagas sönder av de omättliga hjortarna. Det är ju trist att behöva bädda in det som är vintergrönt men vad göra när man bor i en hjortpark.

SONY DSC

SONY DSC

Allt är nu inburet i väntan på vinter buurrrrr. Jag vill inte ha vinter. Det är bara löven som ska trilla ner också sen ska väl allt vara färdigt. Vattenpumpen från dammen är fortfarande kvar ute, men Olle tvättar bilen idag och jag ska nog tvätta min i morgon, efter att kollegan och jag har putsat fönstren i kaffestugan. Det är ju snart dax för julmarknaden, bara fyra veckor kvar. Olle har även ställt in snöslungan i garaget idag, den ska vara lättåtkomlig. den ska fixas lite också. Brytpinnar och släpskor, kan man kanske kalla det.

Det blir väl en tur till katthemmet också i veckan, det kom in två hittekatter (från en trappuppgång) i går en var halt och en hade brända morrhår. Stackars små sissar. det kommer även in hen hona med fyra ungar i kväll eller i morgon. Ungarna är en vecka gamla.

För övrigt inget nytt, inget skvaller och inga skandaler. Det är med andra ord lugnt på rapporteringsfronten.

Vad göra nu, kanske en bok eller nåt. Kanske en stunds paltkoma efter middagen. Jag får välan se va de blir.

Ha en bra söndag i solen.

Inga kommentarer: