torsdag, oktober 27, 2011

Anfall, klösa, bita fjäska

I morse när jag hade klätt mej anständigt och kom ut från badrummet, så anfaller en svartvit sak mina fötter. Håller stenhårt fast med sina kloförsedda tassar.

Därefter börjar den svartvita saken bita mej i tårna.Detta gör faktisk ONT.

För att jag inte ska bli "skadad för livet" så börjar väl rösten att höjas, då släpper den svartvita saken taget och börjar att visa upp sej. Se vad fin jag är!!!!!

Å visst är han fin lilla Lurvas von Örontofs.

När vi hade pratat och gosat en stund så var det dax för några timmar i byn. Kollegan och jag skulle fixa lite i smedjan, de fönstren var nog inte putsade på 15 år. Hualigen va de såg ut. Det var lite städ också i rummen. Eftersom det är julmässa på Hällekis säteri fredag-söndag, så var det även en hel del lägenheter där värmen skulle startas. Nästan fullt i helgen.

I morgon ska jag till bästaste Linda i Götene och klippa kalufsen lite. Brukar försöka göra detta före julmarknaden i november.

Lördag är det möte på katthemmet, vi ska försöka att klona Eva i 5 delar så hon kan vara på alla ställen när det är Kattens dag sista helgen i november. Undrar om det är möjligt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Husse påstår att han känner igen det där från när jag var ungkatt. Fnys!