tisdag, maj 10, 2011

Så vackert med blommer

Det blir så vackert att en nästan blir gråtfärdig, som chefen säger. Har varit ledig idag och då var det blommor som gäller. Till handelsträdgården i Kinne Vedum bar det av tidigt för inhandlig av växter. Plantering, upphängning och utplacering av krukor var aktiviteten vid hemkomst. en städning av altanen för att få bort all jäkla frömjöl och sedan lunch på densamma. Nu är det nog paltkoma i hammocken som står på schemat.

Borde väl ta mej en tur på hojen med känner att hammocken lockar mer än vägen idag. Ledig dag ska väl ägnas åt vila eller?

Här en bild på huset med nyplantade  blommor i amplar och krukor.Uppfällt paraflax och dynor i stolarna, en härlig vårdag. Ha en bra dag!

SONY DSC

3 kommentarer:

Unknown sa...

Men hallå, vad fint du bor. Min äldsta dotter skulle ha sagt, det här är ett riktigt hus. Hon gillar den gamla looken.
Mvh/Bertil (Östagöten)

Alexandra sa...

Otroligt fint!!

Skat-Ann sa...

Ja här är det kanonfin och det är ett gammlat hus med en själ. När jag kollade på huset första gången, så kände jag att här ska jag bo och 13 år senare så bor jag fortfarande kvar. Vilket är rekord. Härifrån flyttar jag endast iklädd "träfracken"

Tack Alexandra det är fin här och det blir så vackert med lite blommor.