söndag, maj 29, 2011

När husse är borta dansar matte

med skurtrasan……

Maken har ju åkt iväg på semester med 3 MC-kamrater till utlandet. De gav sig iväg igår morse eller snarare natt 04.00 startade Olle HD:n och for iväg. Jag kröp under täcket igen. Det var mycket varmare där. När jag väl kravlade mej ur lopplådan, så plockade jag en stor bukett med Syrener, Kaprifol och Jätterams till Mamma. Åkte till minneslunden och satte ner buketten där. Vidare till Sannebo för att kolla lite innan loppisen drog igång. Jäklar vad grejer det hade dukats upp. Klockan 10.00 anföll spekulanterna. Innan jag for därifrån så fick Eva en morsdagspresent av Lurvas. Urmatte måste ju få en present.

Jag fick av Eva ett Royal Kattungehus som jag monterade ihop när jag kom hem. Smulan parkerade dig DIREKT där inne.

Kollade vad detta var för påhitt. Lurvas ville naturligtvis hälsa på lilla Smulan i det nya hemmet.

Men se han var inte välkommen. Morr-morr fräs-fräs.

Arbetade eftermiddagspasset igår, det var inte speciellt mycket folk, denna jäkla blåst plus mycke andra aktiviteter så blir det så. Nu är  jag lite ledig och är så ända fram till kl. 13.00 på onsdag. Morgonen började med SOVMORGON ända fram till 08.30, när hände det senast, intog frukost tillsammans med datorn sen tog jag tag i skurtrasan. Storstädade fiseriutrymmet (toa) och det tog en stund plockade om alla mina armbandsur som hänger på väggen. Pappa kommenterade en gång – att det var som att komma in till urologen.

När detta var klart var det dax för lunch med tillhörande paltkoma, sov i 1,5 timme så skönt. Därefter var det nya tag denna gång blev det skafferiet.

Så nu är det städat och urplockat där också.

Har naturligtvis även pratat med den bästaste bror man kan ha. Han skickade mej en bild på ett besök som han haft idag. Den skulle jag inte vilja möta en mörk afton.

Se ut som Hin-Håle själv, men samtidigt väldigt vacker.

Ha en bra kväll för det ska jag ha.

1 kommentar:

Anita Fjäder sa...

Vackra fjädrar du har intill uren...;-))