söndag, maj 22, 2011

Massor med frukost och grill

Efter en saftig frukost med 85 gäster så bar det av till  bästaste broder, som fyllde år igår och som vi firade idag. Det bjöds på hemmagjorda hamburgare med sallad och tillbehör. Oves hamburgare är nåt helt annat än MC Donalds, det är smaskens med andra ord!

När vi satt oss tillrätta så mullrade det i skogen och kamrat KP kommer dånandes på framfartsvägen, som vanligt fladdrar armar och ben åt olika håll på honom. Här har han iallafall fått stopp på ekipaget.

Efter en stund kommer även KP sambo Sissi och även hon får sej en grillad hamburgare och en kopp kaffe. Kennet kom också mullrande på sin Harley genom skogen.

Här sitter alla utom syskonen, en befinner sig bakom kameran och den andre är och hämtar Snutteruskan Charlie.

Men se hon ville inte vara med på partyt så hon gick sin väg igen.

Nu öser regnet ner och jag mår gott i fåtöljen, har en ledig dag framför mej. Ska bara…… och ska bara….. och så ska jag bara….

Måste även tala om att när jag skulle hem idag från jobbet så var det inte det enklaste. Det var nämligen en sån dår jävla cykeltävling på Kinnekulle och då är vår väg enkelriktad. Detta innebär en lång omväg via Medelplana. När jag sen skulle svänga av in på vår väg, i rätt riktning, så skulle jag inte få åka in där. Då blev jag riktigt, RIKTIGT sur. Jag bor här och jag ska hem NU! Då tittar gubben sig omkring och säger – ja du får väl köra riktigt fort då….. Det är faktiskt bara 70 på vår väg. Dessutom så var en annan alternativ väg avstängd på grund av reparation vid järnvägsövergången så det blev omväg till broder också. Snacka om samordning. Stackars Kinnekullebesökare som inte vet var de alternativa vägarna går. För det var jäkligt dåligt skyltat också.

Nu har jag gnällt en stund. Kram på er alla!

1 kommentar:

Solbränd sa...

Kan aldrig gnälla för mycket på dessa jävla nötter, som skall leka med sina cyklar på Kinnekulle när det är som mest turister på vägarna!