torsdag, december 24, 2009

Väsen i kattluckan

Sitter i godan ro och kollar runt på nätet. Det börjar “slå” i kattluckan på baksidan! Gamlekatten Sigge kommer infarandes i vardagsrummet, hoppar upp på bordet och ser skräckslagen ut.

Jag tassar ut i köket, där sitter en jättefin, långhårig, katt med påbrå av Perser, och äter i en av matskålarna. Den blir naturligtvis jätterädd och ger sig av ut.

När jag går ut på framsidan så sitter den vid trappan, springer inte iväg, den jamar lite övergivet. Detta är en nästan hemlös katt, som oftast är hos grannen på andra sidan vägen, där får han mat och kommer nog även in till honom. Det är en riktigt grann, vilsen katt, lite tilltufsad i pälsen. Samtidigt som jag står kvar på trappan och kollar när han lufsar iväg, så kommer grannen hem. Jag hoppas han fick komma in i värmen och fick lite julgott.

5 kommentarer:

Findus, Isak och Rasmus sa...

Vi hoppas också att den stackars katten fick komma in. Snäll granne som förbarmar sig över den!

Dui och Deco sa...

Ja, hoppas att grannen har möjlighet att ta hand om den! Hoppas at tni har haft det bra! Nosbuff

Skat-Ann sa...

Ja grannen förbarmar sig över katten. Jag vet inte om han vill gå in, men mat får han. Dessutom hade den nog varit inne i vårat kök inatt för matskålen var tom :)

Unknown sa...

Stackars stackars kisse. Alldeles ensam och övergiven. Så hungrig att han måste smyga in hos andra för att stjäla lite mat för att stilla sin hunger. *gråter*

Ligans Talesman sa...

MEn åååh, plutten då. :-(