torsdag, december 10, 2009

Matte lurade mej…

nästan. Jag satt redan på bordet å då kommer hon med den där underbara burken. Jag blir alldeles till mej i pälsen när jag ser BURKEN. Burken med kattmynta!

Matte strödde ut lite på bordet och då måste jag rulla mej och äta och slicka i mej det som bjuds. Underbara kattmynta. Jag puttade nästan ner blomman på bordet så till mej blev jag.

2009_12_10_smulan

Sippo skrev igår om ett nytt instrument,  persiennharpa, har ni hört talas om detta?  Sippo fick iallafall skulden för att han störde husse när han spelade persiennharpa, det var bara det att det var kompisen som spelade harpa. Tur att det inte finns friliggande persienner här i huset (säger matte). då bleve det nog en hel orkester i vardagsrummet.

Nu till vad matte gjort idag: Idag hade jag en bil på gården igen. Makens bil är fixad till 75% så det gick att ta den till jobbet. Då kände jag mej inte så “bunden”. Får hysteriska utbrott ibland när jag vet att jag inte kan åka iväg när jag vill. Har då tagit bilen till byn (Götene) och handlat lite. Svagdricka (gott), färska Dadlar (gott) och julskinka (ännu godare (anser både jag och Katterna). Nu håller jag på att med att uppgradera “lappen” till Windows 7. Det hoppas jag blir bra. Ska även installera lite annat smått och gott på den. Det är vad jag ska pyssla med i eftermiddag.

Ha en bra em och kväll

3 kommentarer:

Dui och Deco sa...

Kattmynta är kul och förföriskt gott..Tasskram

Wikki Bloggkatten sa...

Ibland blir man bara lite våldsam av all mynta... Men det är ett mysigt godis för små glada katter. Odlar du egen mynta?
TassKram Wikki

Skat-Ann sa...

Hej Wikki!
Både ja och nej! Har flera plantor med kattmynta, men aldrig torkat för vinterbehov. Ska nog göra det nästa år.