onsdag, december 16, 2009

Lydig medborgare……

är jag. Idag, sista dagen, så har jag postat alla julkorten. Så jag är en lydig medborgare. Hoppas att de nu kommer fram före jul som posten lovat.

Snön faller och det var jävlig halt på vägen, det är ju konstigt eller hur. det verkar som ALLA blir överraskade att det snöar vi den här årstiden. Det är trafikkaos överallt. Fattar inte detta, vi bor ju i norden, klart att det är halt på vintern om det har kommit snö. Halkvarningar stup i kvarten på radion,. Som Gunnar sa igår, om de halkvarnade på sommaren då skulle jag förstå det men på vintern, då borde väl varenda människa fatta att det är halt!!! Få väl lätta på gasen och köra lite lugnare. Hörde igår att gästerna inte kom upp för backen till Kinnekullegården när det var lunchdax..

Det var inga som helst problem, jag var däruppe och åt lunch igår och jag kör dubbfritt.

Ja ja kanske inte ska säga för mycket, jag kanske också ligger i diket nån dag, får väl hoppas att det INTE blir så.

Nu ska jag hitta på nåt, vad vet jag inte.

1 kommentar:

Dui och Deco sa...

Tänk att det blir vinter och snö varje år(nästan) och att alla är lika överraskade..snöoväder när det kommer ett par cm..Nu njuter vi av det vita och myser lite extra!Tasskram