torsdag, december 24, 2009

Juleafton

Med snö, massor med snö. Olle skottade på morgonen och jag gick runt med kameran. Favoritmotivet är ju Smulan.

Tack för att du spårar åt mej i snön Matte. Husse blir ju aldrig färdig däruppe sp han kan skotta en stig till mej!

SONY DSC

Det är inte lätt det här med snö upp till magen och lite till! Husse skynda dej med  med snöskyffeln!!!!

 SONY DSC

Om jag kliver i dina fotspår så kanske det blir lite mer behagligt.

SONY DSC 

Nu är jag inne igen, men jag kan inte gå ordentlig för jag har hela pälsen på undersidan av kroppen full med snökocklor. Får gå bredbent som en sjöman. Titta vad is jag har i pälsen!!!!!

2009_12_24_4

Nu har jag tinat lite så jag kan posera för kameran.

2009_12_24_5

Ja är med när du sitter här

 2009_12_24_6

Å nu vill jag vara med dej vid datorn, när du skriver om mej.

 2009_12_24_7

Nu är det vandrarhemsjour. Chefen kom med telefonerna och pärmen vi ett-tiden. Ingela och Tomas kom med julklapp, en hel låda med mjukost (vitlök) underbart.

Ha en underbar jul alla goa glada människor!!!!

8 kommentarer:

Findus, Isak och Rasmus sa...

Det var en tjusig kattfröken! Besvärligt med all denna snö som gör att man får klumpar i pälsen, hoppas de försvann fort. Kurr.

Wikki Bloggkatten sa...

God Fortsättning!
(Man ska visst jama så efter julafton?!!)
Smulan du är helt underbart vacker...
TassKram Wikki

Skat-Ann sa...

Ja hon är väldigt vacker. Det värsta är att hon vet om detta :)

Annmi sa...

Mjauuarn's såå vacker liten frökenkatt ♥...God fortsättnings Jam & kram från Oss!

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Unknown sa...

Slå tassen i bordet kissen och kräv bättre underhåll av snöstigarna. Det är var katts rättighet att kunna gå utomhus utan att få istappar i pälsen.

Liza sa...

Vilken tuffing du är Smulan, som vågar dig ut i det vita fluffet!
Jag håller mig inomhus och kryper under täcket jag. Burr!
Jamarns vacker päls har du.
Tassen!

Skat-Ann sa...

God fortsättning och tack för all uppmärksamhet jag får för jag är en fin lite kattfröken. För om jag får säga det själv så är jag väldigt fin.
Sippo du kan vara lugn, husse har skottat gångar så nu kan jag gå ut, men det är jäkligt kallt om tassarna och magen om jag avviker från gångarna.