lördag, juni 20, 2009

Midsommar med blandat väder

Torsdag kväll besökte jag slöjdcafét (Kaffestugan) på kvällen för att göra ett glassmycke. Det blev mersmak på detta. Detta evenemang återkommer i juli någon gång. Bäst att förvarna Lasse och Agneta att jag kommer.



Midsommarafton var en jäkligt lång dag. Radio Skaraborg anlände tidigt (tidigare än mej) jag kom dit strax efter 06.00. Vilken trevlig människa hon är den där reportern (Eva Ohlsson). Mia och Pingis berättade om Falkängen, Anita om hantverkarna, Hannu om sin trädgård och Evvert om sitt, Torben och Krika var där och drog i bälgen. Ingemar och Gill förevisade museerna (men de syntes ju inte i radion). Christian babblade om "sina två liv". *L*






Jag blev kvar länge den här dagen. Olle kom ner innan han åkte in till barnen i Lidköping. Han fick en present av Mia. En gul reflexväst med texten "Falkängens akt. MC-guide" allvarlig töntvarning är det nu! De är bara Goretex-stället som fattas (sen får vi åka åt var sitt håll) *L*.

När jag åter anlände hemmet så var huset tomt. Olle var hos Herr & Fru Pappskalle på fest. Jag orkade inte, jag intog en dusch, sen var det sängläge (somnade före åtta).

Midsommardagen var hojåkardag. Vi startade med en halvhalt som blev hel och mötte Pappa och Marita på för en fika på Falkängen (trots ledig dag så åker jag dit). Det skulle komma en "motorsågsmasakerare" (han kommer imorgon), han snidar konstverk av stubbar med motorsåg. Får fotografera detta imorgon. Därefter drog vi till Karleby, ingen hemma! Vidare över St Ek och Klyftamon (där det naturligtvis regnade)till Götene och där väckte vi Anders (som gästade fam. Willnert). Klockan var då tre på eftermiddagen, hade det varit fest eller?????? Sen åkte vi hem, å nu sitter jag här igen och nu ska jag sluta.

Bara en sak, en viss "solbränd" har kommenterat igen och kallar mej för "jävla skvallerkärring" undrar vad denne solbränd menar?

1 kommentar:

Solbränd sa...

Skylla på Solbränd!? Det var faktiskt "anonym från framsidan" som kallade tant Skata för "jävla skvallerkärring". Kanske hade att göra med skvaller om han som fick diska?