onsdag, juni 24, 2009

Hojat och hojat

och hojat igen! Härligt med sol och värme, hojen går som "ett skållat troll".

Ledig måndag-tisdag. Tvättade/städade bilen, polerade hojen efter regnskurarna som vi utsattes för i helgen. Skällde på katten som kom släpandes med mus efter mus, hon har ett skafferi i stenmuren vid skogskanten. (mutter).

Kan ju sen inte låta bli att hoja ner till jobbet, trots att jag är ledig. Om inte annat så kan jag ju alltid "prata lite skit" med någon lämplig person. Lillchefen exempelvis, som var där i måndag när jag kom. Var dessutom uppe på högkullen och käkade lunch. Var riktigt gott om sittplatser för en gångs skull.

Tisdagen börjades med en tur till Mariestad för att leta efter en svart tröja, lagom tjock, utan dragkedja, utan luva och utan tryck, inte lätt att få tag i men jag Hittade en 99:- den tog denna direkt..... Avnjöt sedan en mjukglass. Många år sen jag åt mjukglass, men det var gott. Återfärden gick som vanligt på mindre vägar hem till Skagen. Vilade en stund, med andra ord, stensomnade, vaknade när gubben kom från jobbet.

Pappskallarna skulle sjösätta båten tisdag kväll, så vi mötte upp vid Berglöws brygga, ute på Kålland. Åkte naturligtvis hoj. Vi bestämde att vi skulle ta en fika efteråt på Skogshyddan i Lidköping, dyrt! PÅ hemvägen så blev vi stoppade av "blanka knappen" (Polisen). De var mäkta impade av trehjulingen. Sådana ser vi inte ofta nu förtiden. Vi fick visa licenser och blåsa i apparaten, de var dessutom jäkligt trevliga. Undrar om pappskallarna fick stanna också, hoppas att passageraren fick blåsa då. Han tog ju de sedvanliga båtsjösättningsöverkörningsölen på vägen från Hällekis till Kålland. *L*

När vi kom hem så var det kurs (jag kursar på tisdagkvällarna) det var ju Morden i Midsommer. Jag har fortfarande inte kommit på något bra sätt......

Imorgon (torsdag så har jag fått fritt igen, undrar vad jag ska hitta på då. Det blir väl en tur på hojen, sen fyller David år, så det blir väl en tur på kvällen också till staden.

Skvaller: Christian har hittat ett torp, nu är det bara förhandligen om hyran som återstår.

Inga kommentarer: