tisdag, juni 30, 2009

I morgon är det dax...

att börja stensätta vid altanen. Olle ska åka på semester och då får jag hjälp av två goda vänner med att släpa sten och fixa till vid altanen. Här är ett smakprov på vad han gjort av noll och ingenting sedan slutet av april.



Det är med andra ord bland annat trådslöjdarn som ska hjälpa mej. Det kommer att bli häftigt på framsidan, jag är förväntansfull.

För att skvallra lite om Lillchefen, så var han elak mot mej igår. Han saltade i mitt kaffe när jag var ut en sväng till kassan och sålde glass. Jag bara säger en sak, hämden är jävligt ljuv...... Jag väntar på ett bra tillfälle..... jag kan tala om att det smakade kriget med salt kaffe iallafall.

Mer skvaller förresten, vi har varit där nu. Var då frågar ni er. Ja, det vet bara de som vet, och det lär dröja tills nästa gång..*L*

Å varmt är det, attans varmt. Trodde det skulle komma ett åskoväder för någon timma sedan, men så icke. De säger ju att när "Kinnekulle är torr, så förblir den torr". Det kom fem droppar inte mer än att det blev några blöta märken på trappan.

Det är kvällarna som är ljuvliga nu, men då ska jag ju sova tidigt för att orka med att jobba.


Ett kattspråk på vägen stulit från Lilla Kattboken:

Det spelar ingen roll om du är två meter lång och bred över axlarna. Om en kattunge söker en modersfigur, så platsar du.

Snart är det kurs igen, tisdagkväll är ju kurskväll i Midsomer. Undrar vad jag kan lära mej idag. Olle börjar bli orolig säger han. *L*

Inga kommentarer: