lördag, juni 06, 2009

Mångalen är jag....

Fy satingen, ny är det fullmåne igen. Jag tycker inte om detta. Jag är nog besläktad med varulvar. Varning kära Skagenbor, hör ni något som ylar inatt, så lugn det är bara jag som sitter sömnlös på trappan och för oväsen.... (mutter) Det börjar några dagar före och varar ungefär två dagar efter, sen är det lugnt. Tills nästa gång det är dax för månen att vara full igen.

Dagen började med svenskaflaggansdagskaffe hos Ann-Britt. Därefter åkte vi hoj. Var till mamma och åt middag. Skulle sen åka via Leksbergs kyrkogård och se till anfädrarnas gravar, men se så blev det inte. Världens regn- och hagelskur stoppade oss i Timmersdala. Det blev tankning där och vidare över Kylftamon hem till Kullen, där solen strålade.

En halvhalt på Falkängen för att informera Christian om planerna för kvällen. Näsan styrdes hemåt efter den informeringen. Väl hemma blev det faktiskt ett glas vin för min del och en öl för Olles del, i väntan på att hojarna skulle svalna. Efter urdrickandet, tvättades, skinnades, polerades och vaxades (endast triken) hojarna för att sedan ställas in i garaget för natten, i väntan på nya turer i morgon.

Har ännu inte snokat reda på något trevligt skvaller, lugn bara lugn, det kommer.

Inga kommentarer: