tisdag, juni 16, 2009

Lite funderingar i vardagen

Tisdag morgon, ledig, kämpar mej upp (kroppen värker) 06.30. Teatime med en macka på altanen. Lite kyligt men solen skiner här på baksidan. Flyttar om blomkrukorna lite som står vid dammen. Nu är det verkligen tantvarning, har köpt Begonior också!!! I alla de möjliga färger, orange, gult, vitt, rött, rosa mm. Härliga färger. Planterades i krukor som placerades vid altanen. (Ja jag vill ha blommor som blommar NU!!! Dahliorna har inte ens börjat att knoppas, de planterade jag i påskas!!!) Därför så har det blivit både Perargoner och Begonior för de blommar NU!!!!) Å jag skiter i vad ni tycker, men okej då, jag är snart kärring!!! Nästa år, må vara detta då...... men hon är en trikeåkande kärring.

Gick sedan in och såg hur jäkla dammigt och skräpigt det var på golvet, (detta är nackdelen när solen skiner), vad göra, fram med dammsugaren (som om jag inte städar annars på jobbet). När detta var klart så var klockan närmare nio, då kunde jag med att starta gräsklipparen, nu är det fint igen (några dagar). Granntanten kom och frågade om hon kunde få låna några små borr, javisst vad håller du på med då? Hon bygger en kaninbur (76 år är hon) till sina barnbarn (visst är det underbart).

Nu skiner solen på allvar, med andra ord hojläge. Gräver upp några plantor med Lammöron för leverans till Christian. Första stoppet Falkängen alltså (var jag ledig eller). Därefter en sväng på småvägarna på Kullen. Det blev inte så långt, det var lite kyligt. Hem för att äta, dagen stora problem, vad hittar man på. Stekte upp "hänt i veckan" med ägg (pytt-i-panna alltså). Sen var det sovamiddagstid, och nu sitter jag här.

Hade lite funderingar när jag gick här på förmiddagen. Vi har ett tre-luftsfönster i köket, och hur i he...vete putsar men rutan längst bort? Oservera! utan stege eller annat fusk (svara på detta någon). Måste vara en av hankön som kommit på denna jäkla design. Det är ju stört omöjligt att nå utan att riskera livet (har en källartrappa udner fönstret). Okej då, det går att använda en stege eller en skrapa med långt skaft. Men hur gör de som bor på t ex tredje våningen, dit stegen inte når?????

Fundering två. Lappar i nacken på tröjor och skjortor mm. Varför ska dessa vara så stora och så förbannat vassa. De är ju bara så irriterande, saxen åker fram med omedelbar verkan när inköp av nytt har skett (vilket är väldigt sällan). Onödig grej tycker jag, gör dessa lite mindre och mjukare. Om jag hade varit lite mer "inne" så hade det ju fungerat, där sitter ju märkeslapparna på rätsidan, ännu mer korkat. Är nog en designer av hankön där också. *L*

Nu ska jag telefonera till min bror och höra hur han mår.

Hej hopp!

1 kommentar:

Solbränd sa...

Ja lappar i nacken på tröjor och skjortor lär vara ganska irriterande på blek hy har jag hört.....