fredag, september 20, 2013

Vi bor ovanför trädgränsen

och nedanför trädgränsen så låg dimman tät.

SONY DSC

I morse när jag vaknade så kollade jag ut från balkongen och där nedanför bergskanten var dimman tät, längre bort så var det bättre.

Ofta när det är strålande solsken hos oss kan dimman överraska när man kommer ner från eller när man kommer högre upp på berget. När jag jobbade i Lidköping så tog jag ofta hojen till jobbet. Strålande solsken här och när jag kört ett par kilometer så var väggen där, den är rätt jobbigt när det “labbar på” fukt på visir och glasögon. Fick krypköra många gånger in till staden. Belöningen kom ju när jag åkte hem, blev ofta långa omvägar hem i höstsolen.

Kvällen tillbringas med en bok och lite god musik. Maken är på skördefest me’ jobbet, men han skulle nog komma hem rätt tidigt. Undrar om det blir hojtur i morgon, förhoppningsvis vill Axel det också.

Gokväll på er!

Inga kommentarer: