torsdag, september 26, 2013

Sårad i strid ?

Sent i går kväll kom Lurvas in och var väldigt kladdig i pälsen på vänster sida på halsen/kinden. Jag fick fram rakmaskinen och fick bort en del kladdig päls. Sen låg han vid mina fötter hela natten.

I dag i dagsljus så såg jag lite bättre hur det var, ett stort sår på kinden. och två små bit(?)märken vid höger öra.  Pratade med Eva och ringde sedan veterinären och förhörde mej om jag behövde söka “läkarvård”. Han sa att sådana sår sys inte, för då stängs bakterierna in och det uppstår infektioner. Eventuellt  om hudfliken inte läker fast, klipps den bort när den har torkat. Vanlig förnuftig sårvård, ev Metacam om det strular till sej. Har nu tvättat och gjort rent får hålla ögon på hur det läker/torkar. Han ligger i knät på mej nu. Kanske får åka och fixa en tratt i morgon för han kliar sej naturligtvis.

20130926_1

20130926_3

Ett litet bitmärke syns på höger sida,

20130926_2

För ett tag sedan blev vi ju stoppade mitt i en raggarkaravan. DEt var grannjävlarna som hoppade ut vid en raggarbil och vinkade. Per-Erik hoppade upp på bönpallen bakom Olle. Ingela skulle sätta sig bakpå min hoj, men den som får plats där och ska sitta bekvämt, den finns inte, och det är ganska besvärligt att ta sig dit också för den delen. Trassla sej in med fötterna emellan bakhjul, bakaxel och stag. Bättre att låta bli.

Bild ärligt stulen från nätet

20130924_1

Ha en bra kväll!

Inga kommentarer: