lördag, april 20, 2013

Sicken dag

Men först en bild från gårdagen, när jag varit ner till Falkängen en stund, åkte sen till affären och längst upp vid våra stugor så var odjuren på besök.

20130420_0

Ett helt gäng med blommarodörer. De har ätit upp varenda blomma som Christian planterat.

I morse så gick jag ut för att ta bort allt nät och diverse andra hinder som knappast fyllt sin funktion i vinter. Ovanstående marodörer har puttat bort nät som skruvats och bundits fast i lådor mm för att de ska klara sej mot hjortangrepp, men de har tuggat bra under de kalla månaderna Får väl se vad som överlever.

Smulan ska sju naturligtvis vara med, hon ska alltid vara med när vi grejar i trädgården. Ligga och dola sej i fjolårslöv och jord. Skitgris är hon.

20130420_1

Leka med pinnar och kvistar är också kul.

20130420_2

Dammen tömdes på sunkvatten och den sista isklumpen.

20130420_3

Den skurades och blev påfylld med nytt vatten så nu kan katterna dricka friskt vatten istället för det där äckliga sunkvattnet som blir under vintern, massor med löv och skräp som ligger och ruttnar. Fy fan vad det stinker när detta ska fixas. Pumparna är på plats och nu porlar det så gött igen.

20130420_4

Frisk luft kräver mat. Jag hade påbörjat middagen (lunch för vissa). När jag håller på som bäst så öppnar Olle dörren och ropar, vi har besök. Jaha, vem då. Jo dår står bästaste pappa med sambo Marita. Äh vi var ute å åkte lite, så vi tittar in en stund. Det var ju en lycketräff, då fick vi bjuda dem på middag och efteråt så drack vi kaffe ute i solen. Första fikat ute i år.

20130420_5

Efter en stunds vila så grattade jag två av mina vänner. Bästa Lillchefen fyller år och bästa Anders i Ulricehamn fyller också idag. Han undrade om jag haft igång hojen efter han varit här och rivit förgasaren. det hade jag inte, men nu har jag det. Var ju lite nyfiken och efter lite trixande så startade den och brummade så gott.

Kanske blir en tur i morgon om det bara blir någon grad varmare och solsken.

Ha en go lördagskväll.

Inga kommentarer: