lördag, april 06, 2013

Idag var det röjardag.

När vi landat på bottenvåningen i morse var det dax att ge sej ut. Olle skulle till ÅVC med skräp och jag började röja i rabatterna. Fortfarande stelfruset, men gamla blommor och gräs som fått stå över vintern klipptes ner, lavendeln ansades och löv räfsades bort ur rabatter. Det var ganska bra att det var fruset för jorden stannade kvar där den ska vara.

Har en slänt bakom altanen, den är inte röjd/rensad ordentligt på många år så den fick sej en omgång den också. Vet inte vad jag ska göra med den riktigt, berget kommer ju i dagern och det är lite jord här och där. Har försökt att plantera lite tåliga saker där det finns en jordklutt mellan stenarna, men det blir så förbannat torrt på sommaren så allt dör. Lite vårsaker såsom Ormöga trivs så det är väldigt fint på våren. I ena änden av slänten hittade jag blåsippor.

20130406_120130406_2 

Solen sken och det var attans gott å vara ute. Ville liksom inte gå in så rufset på tredje etaget fick sej en duvning också. Gav mej på syrentrasslet och klippte ur ORDENTLIGT, vid det första trasslet. Ska fortsätta i morgon om det är väder och OM jag kan RÖRA mej.

Katterna gillar att va med när det är trädgårdspyssel. Framförallt Smulan ska va med överallt. Hon spanar efter våren bland alla löv.

20130406_4

Sen ligger ju Lurvas, å spanar i buskarna, här kommer han smygandes mot en intet ont anandes liten Smula.

20130406_3

Vad tror ni hände två sekunder senare?

Med posten igår fick jag en kallelse till Magnetröntgen, äntligen händer det nåt med min axel. Det är ju egentligen för jäkligt att man måste söka privatläkare för att det ska hända nåt och “att man ska bli tagen på allvar”. Den 10 maj ska jag iallafall iväg och fotografera Herr Axel.

Ha en bra lördagsafton!

1 kommentar:

Pelle med matte sa...

Lycka till med axeln. Min har precis läkt efter operation som blev mera omfattande än trott. Min doktor på "gissningscentralen" hade skrivit att det inte var så illa, bara fruset pga jag inte rört den.