tisdag, april 02, 2013

Påsken är slut och jag med den

eller hur det nu var.

Långfredagen var jag och maken till Eva på morgonen för et hade kommit in nya katter. Åtta stycken på torsdagen och fyra andra tidigare, så detta tog en liten stund. För övrig t gjorde vi inte så mycket för jag dras med en envis huvudvärk. Hade väl inte mer än kommit hem så såg ag ett meddelande på FB att det kommit in ytterligare katter en mamma med fem ungar.

Påskafton så jobbade jag, en liten mellandag frö på fredagen hade det varit fullt ös. Tog några kort innan jag började arbetet. Christian hade ju påskahattat till det lite utanför.

20130402_1

Mia fixade mackor och jag plockade med allt annat. Det är rätt skönt att slippa det där med att bre mackor. Jag brukar alltid stå på den sidan, men jag började som nummer två och då fick jag plocka med det andra. Den som börjar som trea brukar hamna i kassan.

Mia gör finfina mackor.

20130402_220130402_3

 

 

 

 

 

 

 

Påskdagen var jag ledig. Då var vi och hämtade tårta till Olles födelsedagskalas på annandagen, vi åkte sedan till Eva igen så jag kunde fota de nya katterna. När vi satt och fikade så ringer Mia från jobbet. Har du inget att göra så får du baka nåt. Det hade gått hårt åt förråden med kakor. Bakade lite när vi kom hem samtidigt som granntanterna var här och grattade Olle en dag för tidigt.

Sista dagen i påskhelgen så var det jobb igen, lite lugnare den här dagen och det följer mönstret Långfredag och Påskdagen är det mängder med besökare, de två andra är det lite mer avslaget. När jag kom hem så kastade jag mej in i sovrummet innan alla gäster kom, för att lugna skallen lite.

Den envisa varma/brännande skallebanken jag har i nacken och upp i bakhuvudet håller sej envist kvar, så idag har jag vilat i ett mörkt och svalt rum. Fattar inte vad det kan va för något för det känns som om det kokar i bakhuvudet. Jaja det går väl över. Nu är det snart legalt att krypa ner igen.

Ha en bra kväll!

Godnatt Ler

 

Inga kommentarer: