lördag, februari 02, 2013

Lördag igen då

Har jobbat å stått i i veckan och det känns ju som vanligt bra. Torsdagskväll var jag till min ortopedare med Axel. Han muttrade lite och lästa i mina papper och som jag tidigare visste så kommer det från nacken, fick ju en whiplashskada i samband med att jag blev påkörd 2001. Han stack en  coortisonspruta i slemsäcken i axelleden och skrev på ett gult, gammaldax receptpapper ut  lite nya mediciner. Jag muttrade lite på honom om att han var omodern. Ha, jag har inga digitala burkar på skrivbordet, Jag har bara 6 månader och en dag kvar till pension så jag tänker inte lära mej…… Jaha,  kommenterade jag, du har alltid varit lite baggig av dej. Han tittade upp och bara log. Han är en riktig sköning den där. Mysig mottagning har han iallafall. Öppen spis i mottagningsrummet som sprakade och värmde (sen hade han en musfälla under soffan som inte var inskjuten tillräckligt långt så den trampade jag på när jag reste mej upp. Ska höra av mej om jag inte blir bättre.

Å igår kom han då, min far med sambo i nya bilen. Vi skulle äta lunch på Kinnekullegården. Han beklagade sej lite över det där fruntimret i instrumentpanelen som inte slutar att tjata. Det blev alltså som jag berättade häromdagen. Mycket knappar och funktioner som han inte förstår sig på…… Jag frågade om han läst min lilla inlägg på bloggen. Jodå, det hade han och skrattade gott. Han är allt go min lilla pappa.

Idag åkte jag ner till apoteket för att hämta ut medikamenter, fanns de i lager? Nej, beställningsvara så nu blir det till att åka ner nästa vecka igen. *morr*

När jag kom åter till Skagen så var det uppfräschning av bostaden som gällde. Ser så mycket nu när solen och ljuset kommit åter.

Fixade ett nytt USB-minne med musik till bilen också. Skulle gjort några vykort till katthemmet, men se det blev en liten tupplur istället.

Å smulan ligger framför spisen och njuter av värmen.

 

Ha en braig lördagsafton.

1 kommentar:

Dui och Deco sa...

Ta tass om er alla! Nosbuff