onsdag, januari 30, 2013

Här gottar h*n sig

På fönsterbrädan bakom skrivbordet ligger h*n hela dagarna. Von Snopen har lugnat sej och det går att komma riktigt nära nu, men vi får INTE klappa. Kunde till och med använda den "stora" kameran utan att han for iväg idag.

SONY DSC

Det är inte jättevarmt ovanför elementet idag, för tändenheten till pelletsbrännaren gick åt pipsvängen igår eftermiddag. Så det var till att elda ordentligt i järnspisen och kaminen under gårdagskvällen. Temperaturen var ju vettig ute så den var iallafall 17 grader inne i morse.

Panngubben har varit här så nu brinner det i källaren igen, så snart har jag varmvatten.

Eva ringde igår, nu har alla katterna från polistillslaget gått över till katthemmets ägo, så nu ska jag dit i morgon, då vi kan gå igenom listan och korten. På fredag blir det uppdatering av hemsidan.

Efter att jag varit hos Eva i morgon, ska jag äntligen, äntligen besöka min ortopedläkare som har privatmottagning på kvällarna. Hoppas hoppas nu att jag får komma iväg till röntgen och att de äntligen hittar felet på Herr Axel. F*n vad han bråkar med mej nu. Jag har begärt skilsmässa från Axel men han lyssnar inte på mej. Undrar om det blir till att "ta till kniven" i värsta fall så får det bli så. Släpper inte till vilken klåpare som helst att karva i Axel, men om Ulf, Ulf eller Rune gör det så är det OK.

Måste ju också rapportera om att jag har hittat två mycket  "gamla goda vänner" från mitten av 70-talet på Facebook, Stig och Gösta. Vi har fortfarande en sak gemensamt – kameran!!! Har suttit och tjötat lite med dem på nätet, det har "flutit mycket vatten under broarna sen sist". Kul är det iallafall att återknyta kontakten med gamla kompisar.

Skvaller och skandaler är fortfarande lika med noll, det händer inte så mycket här på berget.

Önskar er en bra dag i blåsevä'rt.

1 kommentar:

Alice sa...

Det är så härligt att se hur Von Snopen sakta men säkert vågar ta för sig mer och mer! Han kunde inte ha valt ut ett bättre hem och flytta in i.
Hoppas det ordnar sig med herr Axel.
*nosbuffar*