onsdag, februari 20, 2013

Hjort idag!

Nöden har ingen lag, sägs det, och inte hade jag nåt bättre med mej än mobilen. Mobilkameror i all ära, men definitivt inget för mej. Små och besvärliga är de, finns inget att hålla i, fingrar framför linsen, dålig zoom osv osv. Nä då blir det så här.Nä tacka vet jag en rejäl stor kamera som går att hålla i, stadig tvåhandsfattning och bra zoom.

2013-02-20_1

Det enda jag hade med mej i kameraväg var mobilen, men jag kunde ju inte låta bli. Framför vagnsmuséet låg han, länge, sedan så reste han sej upp och stod kvar. Här är det ungefär 10 meter mellan oss, nästa steg jag tog så lommade han iväg.

Till kvällen kommer nog grannjävlarna och hälsar på, han ville ha lite hjälp med inplastning av medlemskort till raggarklubben. Det fixar vi under tiden då vi tar en fika. Sen ska jag skicka med den gamla lamineringsmaskinen som jag har, den är helt OK, men den värmer för dåligt när det är mycket som ska plastas.

Rapporten från Von Snopen är att han mår ganska bra i värmen ovanför elementet i det ena rummet på övervåningen. Han lyfter lite på ögonlocken när jag kommer dit, sen blundar han igen och sover vidare.

Nu ska jag nog slå igen de gröna en liten stund Förvånad

Ha en goer eftermidda och afton.

Inga kommentarer: