torsdag, januari 19, 2012

Snart har veckan gått

Idag är det redan torsdag och jag har jobbat hela veckan. Det är riktigt gött. I går så "satte vi" schemat för sommaren, hujedamej det var ett projekt, men det gick i lås och det blir nog riktigt bra tror jag. Efter detta var jag till Coop nära i Hällekis med ett gäng burkar och PET-flaskor från jobbet. det blev hela 266;- skulle tagit några kassar idag också men se det orkade jag inte. Ville hem, få nåt i magen och tända i spisarna. Det är lite rôset ute och när vi  städar så är det varmt i lägenheten men inte utanför, så jag var väldans frösen när jag kom hem.

I morgon, i morgon ska jag äntligen till Linda och få ordning på mitt hår, det är just nu väldigt ovårdat och när jag vaknar på morgonen så är det värsta "Brollefriyren" nä nu blir det för Linda att fixa i morgon. Därefter ska jag åka till Eva och fota lite. Vi har "missat" att fota två röda katter i G-gruppen, de som kom från ett polisomhändertagandefall. Det var väl nitton som kom uppdelat i två omgångar och de flesta var röda, vi har missat två, för det är fyra i utegården och bara två kvar på hemsidan, konstigt…….

Smulfian, luddrumpa, fluffpadda kärt barn har många namn. Hon klättrade upp i klösträdet och la sig i hängmattan/korgen längst upp, det var lugnt där, ingen Lurvas som kom och ville busa.

Här ligger hon, skönheten.

SONY DSC

Det är så gött att kura ihop sej i värmen.

Faktiskt så går det bättre och bättre mellan Smulan och Lurvas, hon kan till och med busa lite med honom. Hoppas den andra Snutteruskan kan lära sig att säga ifrån också, hon är ju bara så snäll och går undan när den lille kommer farandes som en raket. Hon ligger mest uppe på garderoben i sovrummet. Det går ju inte vara i källaren just nu för det kommer en "vildkatt" och lägger sej på en filt där nere, så där vågar hon inte vara.

Ha en god kväll.

1 kommentar:

Rebellen sa...

Åhh vilken sötnos! Nosbuff