söndag, maj 08, 2011

Undrar hur många…..

mackor jag har gjort i helgen. Känns som jag inte gjort något annat än ägg/räkmackor, köttbullar med rödbets/potatissallad ägg/sill, ost, skinka ost/skinka, kokat kaffe osv osv. Nu är jag ganska sleten efter två härliga vårrundedagar på Falkängen.

Tillströmningen av folk har varit god och jag hoppas Evas katthem fick informera många om sin verksamhet och  kanske fick in en del pengar till den samma. Solen har lyst med hela sin kraft, men igår var det lite snålt i vinden. Idag var det dock betydligt varmare, men Roger gnällde lite över att det blåste :).

Parkerade triken framför kaffestugan med en insamlingsbössa fastsurrad på väskan och några pengar lades nog i burken. När jag kände folk som stog och tittade så ropade jag – Det kostar fem kronor titten, men jag vet inte om de betalade. Eva bara skrattar och säger att jag inte är klok, vad hon nu menar med detta. Ja ja så är det.

Det kom en del MC-kamrater och kollade läget i byn. Å när jag kom farandes runt hörnet så stod min bror där tillsammans med KP och Hannibal. Så glad jag blev, min bästaste bror, han såg så nöjd och pigg ut. Det har ju hänt en del så det är inte så konstigt om vi är lite trötta och sletna vi i familjen.

I kväll gör jag inte så där väldans många knop, tänker ställa mej i duschen och lägga mej tidigt för i morgon börjar jag klockan sju med frukost för vandrarhemsgäster. Är vädret gott när jag kommer hem, så får det nog bli en liten tur runt kullen.

Ska lägga till en bild också. I morse när jag tittade ut genom dörren på baksidan satt Lurvas och glodde på den här fyrbeningen. Hjorten stod kvar länge, Han gick iväg en bit när jag gick upp till garaget, sen när jag startade tricken så lufsade den iväg upp i brottet.

SONY DSCGå gärna i min trädgård men ge fan i å ät av våra växter!

3 kommentarer:

Dui och Deco sa...

2Spännande med mycket djurliv! När kommer första muslingen??Nosbuff

Skat-Ann sa...

DEn är redan fångad och uppäten!

Unknown sa...

Skönt att bror verkar må bra.
Tazz&Kram