lördag, maj 21, 2011

Öppet hus men först….

ett bildbevis på Lurvas och Snutteruskan. I fredags kväll när jag gick ut för att kolla Snuttis, som alltid ligger på farstubron, så kan jag äntligen föreviga dessa två på samma bild. Lurvas ligger nästan alldeles tätt inpå Snuttis som ligger KVAR på sin favoplats. När jag hade knäppt ETT kort så flyttade hon på sig, går ju inte att ligga intill en sån äckelpotta som Lurvas. Erkänner hon aldrig att hon har gjort…..

SONY DSC

Klockan nio så startade jag triken och for till Eva, öppet hus. Hjälpte väl alltid till med något iallafall. Rogers ögonsten Skorpan, hade varit uppe på taket på morgonen och det hade varit ett jagande. Undrar om det ingår olycksfallsförsäkring i Agrias kattpaket.

Eftersom denna lilla herre är väldans nyfiken av sig så skulle han ju kolla varför husse satt uppe vid vägen, han var ju parkeringsvakt på gården idag. Husse fick bära ner honom till huset igen.

Det kom mycket folk och alla lotter och allt kaffe (nästan) gick åt och det bokades katter och det hämtades katter och det lämnades pengar i bössorna och det handlades. Hoppas Eva fick in många välbehövliga kronor till sitt katthem.

Lite senare kom en tjej och hon hade med sig en liten vovsing, den skulle ju naturligtvis hälsa på gårdskatten, ja Skorpan då naturligtvis.

Nu ska jag vila mej för i morgon är det 80  personer som ska käka frukost!!!! Hujenamej, tur att kollegan kommer in tidigare. Efter att jag slutat i morgon så ska det bäras av till broder för att gratuleras, han fyller ju år i dag bästaste brorsan.

1 kommentar:

Dui och Deco sa...

Vilken fin bild på sötnosarna. Nosbuff