torsdag, mars 10, 2011

Länge sedan

var det som jag skrev en trudelutt här. Vad har då hänt sedan lördagens rapport?

Söndagen dracks det Körkekaffe hos Paul och lotta i Korsgården, sen var det nog inte så mycket mer. Måndagen var jag och fotade katter och uppdaterade katthemmets hemsida. Tisdag så kom vi överens om hur vi ska jobba i sommar. Samma dag så träffade jag sommargrannen, planterade om lite blommor, de Kannor, som behövde lite ny jord att leva i. Senare var jag och hälsade på en före detta kollega, Bengt. De ville bli av med lite kattsaker, för deras Findus finns inte mer. När vi suttit och ljugit, vrängt och vritt på sanningen en timma, så åkte jag på "tisdagsmys" hos gubbsen i Axvall. "Di snälle pöjka".

På onsdagen började vi vårstäda på Falkängen, nu ska snart cirkusen dras igång igen och då ska det vara nystädat.

Vad gäller katterna så funkar det riktigt bra. Snutteruskan gillar ju inte Lurvas, hon är nog skraj för honom, han far ju omkring som ett reaplan i huset så det är väl inte så konstigt. Hon vill ha lugn och ro.

Varje morgon prick kl 05.00 så väcker Lurvas mej, i morse kom jag på varför just kl 05.00. Gatubelysningen startar så dax. Då blir det ljusare inne och då ska matte vakna. I morse vaknade jag av att han låg och småbet i mina fotsulor. När sen jag har gått ur lopplådan och han fått sin frukost, då lägger han sig på rygg i fåtöljen och snarkar, nöjd och belåten och jag är dödstrött. Detta är orättvist!

2011_03_10_1

Så här ligger han när jag släpar mej iväg till arbetet!

Inga kommentarer: