fredag, mars 25, 2011

Bil- och inomhusvård

har jag ägnat min lediga dag åt. Skulle väl ha vilat egentligen, för jag har en väldigt efterhängsen förkylning som inte vill ge sig av, men vädret lockade ut mej i morse, tidigt. Bilen såg för jävlig ut så jag började med dammsugning av denna. Släpade sedan upp högtryckstvätten från källaren och gjorde en rejäl tvätt med avfettning, spolning , borsttvätt,spolning, svamptvätt, spolning och torkning, fönsterputs och dammtorkning. Nu skäms inte Kian för sig längre.

Det såg för jävligt ut inne också så fick ta ett ryck där också, har ju vanan inne nu så att säga, från Falkängen. Bottenvåningen fick ett rejält lyft och massor med damm, katthår och katt-tassavtryck försvann med hjälp av snabeldrake och mopp.

Vad leksaker jag hittade överallt under soffor, fåtöljer hyllor och så vidare. Helt plötsligt var korgen full med kattleksaker igen. Lurvas höll sig på övervåningen medans jag höll till på botten. När han väl vågade sig fram så dök han under sitt lilla "kattgym".

2011_03_25_1

Han ligger gärna under denna tingest och bär iväg den på ryggen, ser väldigt kul ut när det kommer ett kattgym flytandes över golvet. Därefter fick han ju syn på leksaksgömman som var påfylld, alla försvunna bollar, sockar och råttor fanns plötsligt där igen. Nu ägnar han sig åt att noggrant välja ut en leksak i taget för att kasta ur den ur korgen, så vad städade jag för? Nu är golvet fyllt med leksaker igen, korgen är tom och Lurvas ligger och snarkar i fåtöljen.

2011_03_25_2

När maken kom hem så blev han avis, så han städade och tvättade sin bil också. Nu är det två blänkande skönheter på parkeringen.

Ha en bra fredagsafton!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Eh babygym har jag hört talas om men Kattgym ??
Coolt

Anonym sa...

Hah, vilket tufft gömställe. Husse såg en gång sina byxor springa iväg för sig själva. Jag förnekar all kännedom.