tisdag, januari 06, 2009

Startat idag!!

Vi väntar och väntar på att Anders (Trikebyggaren) skulle komma hit efter Nyår. Han brukar fira denna händelse i Götene, men han har inte varit där, han var förmodligen sjuk.

Hur som helst så var jag ut i garaget och startade igång pärlan idag. Var var lite vresig att starta men när den väl kom igång så var det ljuvliga toner.. Gick där ihop med avgaserna en kvart, sen var det att ställa sig i duschen och slänga kläderna i tvätten. Fasen vad jag stank av avgaser.

Ringde senare till Patrik (garageägaren i Ulricehamn)för att önska god fortsättning och för att bekräfta att triken ska kortas, snarast möjligt. Beställ hem grejer till detta, sa jag. Han har axlar och rör liggandes på lagret, så det är bara att skicka iväg dessa för kortning, till Calle i Moheda. Anders ska montera ihop en motor som ligger på lyften, sen är det min tur.

Bara jag slipper att väntta så länge som jag fick sist. Som det krånglade, och krånglade och åter krånglade. Patrik och Anders "fick dra lott" om vem som skulle "ringa den anhörige" på kvällarna för att avlägga rapport. Det värsta är att motorn som ligger på lyften är i samma skick som min var! Det var bara att komplettera inköpslistan med några saker, sa Patrik. Så det kanske tar tid innan jag kan ställa hojen på en kärra och köra ner den.

Må så gott, nu när äntligen alla helger till ända!

Inga kommentarer: