tisdag, december 16, 2008

Lunch med gamla kollegor

En viss svart/vit katt väckte mej 02.30 inatt, han skulle ut. Därefter kunde jag inte somna om. Visserligen var jag "arbetslös" idag, men skulle upp tidigt för att åka till Öronkliniken i Lidköping för att "dammsuga" bägge öronen. Somnade om i fåtöljen strax efter 06.00, sen ringde klockan kvart i sju.

Det var även lunch med gamla kollegor från GG på programmet, och det var som vanligt trevligt. For runt i korridorerna och pratade med en del av de gamla kompisarna som jag har jobbat ihop med i 18 år. Undviker ju i det längsta att åka in till staden, så tyvärr blir det inte att vi träffas så ofta sen jag slutade. Träffade även på Helene hon kom gående med en 9 veckors valp i famnen, jisses vad fin den var.

Inhandlade lite hyacinter (får se hur länge jag tål lukten) och gjorde något som var mycket länge sen, jag planterade två julgrupper. De duger åt en Skata som mej.




Och lilla Smulan hon ligger under granen och bara myser...... Vad ska vi göra när julen är slut, får väl ha en "året-runt-gran" kanske.

Inga kommentarer: