fredag, december 19, 2008

En regnfri dag

Var nere till byn på förmiddagen, tänkte fått en kopp kaffe hos arbetskamraten Gunnar. Han var inte hemma. Tog svängen om affären för att köpa veckans Clint-film och en krysstidning. Så var det bara att åka hem igen.

Senare tvingade jag min värkande lekamen ut på en långpromenad. Tog en omväg till postlådan kan man säga. Det var ju inget regn idag och jag börjar bli "skvatt galen" på att inget göra. Idag såg jag inga hjortar på promenaden, vilket är MYCKET ovanligt. Brukar alltid se åtminståne en flock på 10-15 djur, men idag var det bara spår på marken.

Igår när jag skulle ner i källaren då var det 9 djur på gräsmattan (mutter) det finns mat i skogen, ge fasen i våran trädgård. Har suttit och kollat in ekorrarna också, vi har sex stycken som kommer och äter här. Katterna tycker det är kul, men de har inte en chans. Dessutom är ju "maten inhängnad" så de är skyddade för katterna och fågelmaten är skyddad från hjortar.



Ha en bra helg. Snart vänder det mot ljusare tider.

Inga kommentarer: