lördag, september 29, 2012

Senil eller

Ja det kan man undra.

I fredags förra veckan var jag och köpte en stock snus på City Gross i Skara + lite annat. Efter detta var jag när Eva och hjälpte henne att rigga inför Öppet Hus. Inget konstigt med detta. När jag kom hem så packade jag upp det jag handlat. När jag sen på söndagen skulle fylla på min fina "silverdosa" så hittar jag inte den nya snus-stocken. Jag hade ju kvar av den gamla, det var ju ingen katastrof men, så det var till att börja leta. Jag gick ut till bilen och kollade denna, inget där. Jag kollade igenom skafferiet, inget där osv osv. Äh jag får väl ringa butiken i morgon (måndag). Ringer vid åttatiden förklarar att jag trodde jag glömt vad jag handlat. Jag visste vilken tid jag var där och jag hade handlat med kort, och de är som vanligt hjälpsamma. De kollade övervakningsfilmen, jag hade tagit mitt snus och gått ut.

När jag kom hem då så började jag leta igen, inget snus. Äh jag går och duschar och byter om till andra rena kläder inkl strumpor. Där låg den i min strumplåda ligger mitt snus. Nu är det så att vi har en byrå i köket med strumpor och underkläder så det var väl inte så konstigt, för när jag kom hem från Eva  så bytte jag om, vilket jag alltid gör om utifall att någon ny katt inte är frisk. Förklaring fanns, packa in varor byta om och då var strumplådan öppen och där kastade jag ner snuset…..  Detta är knapp så man vågar tala om :)

Tisdag var det jobb och onsdag var jag till Mariestad för att köpa ram till Tidavads MC:s förstoring som hade kommit från "framkallningen". Under torsdagen så blev jag klar med underlaget till Katthemmet almanacka, så jag var till tryckeriet med ett USB-minne. Det var möte i kåken också så jag åkte dit med tavlan, Nu ligger det en beställningslista där så alla får göra en "fylleriövning" på så ska jag fixa bilder till alla sedan.

Fredagen ägnades åt att städa lite, passade på att klippa gräset också, det var ju uppehåll!!!!! Det var nog 29:e gången i år. Fixade även färdigt alla julkort och skickade dessa till tryckeriet. Kommer om 7 dagar så då kan de börja säljas på kattutställningen i Skara den 14 oktober. Hoppas en del almanackor är klara också.

Har ju även hunnit med lite kattgos också. Snuttis ligger bara inne och trynar nu när det börjar bli kallare. Hon ligger gärna på filten i mitt knä.

En liten snuttistass

Ha en fortsatt bra helg!

PS. Det här med senil kan nog inte stämma. Jag ringde till kåken i eftermiddag, dit har jag inte ringt på över 30 år, men numret sitter klockrent. Det är nog närminnet som är kass.

Inga kommentarer: