måndag, september 17, 2012

En liten uppdatering.

Hänt sen sist.  I veckan som gick har jag jobbat en del och jag var till Falköping och lämnade min bil för års service.  Jag blev lite försenad och ringde till verkstaden för att meddela detta. Tony utbrister, ja du skulle ha en lånebil, det får vi se om vi kan skaka fram en. När jag en kvart försenad kom dit så står Anders Lantz där, han har kört ner en av sina salubilar som jag skulle få ha över dagen. Är de underbara eller bara underbara dessa Kia-människor i Falköping.

Han ville jag skulle följa med till firman och ta en morgonfika, men jag skulle till Ulricehamn, och hälsa på nästa bästa Anders. Jaha då måste du komma i eftermiddag, då får jag hem salubilen och vi kör upp dej till verkstaden. Sen log han lite och sa att jag har en liten grej till dej så du måste komma.

Åkte ner till Anders i Ulricehamn, han hade renoverat lägenheten, jäklar så snyggt det blev. Som vanlig så fikades det och ljögs i mängd. Hade även med mej en dator ner som han fixade en kabel till inne i lådan nånstans.  Anders katt Nellie höll sej inne och hon älskar att bli fotograferad, kan hon krypa in i linsen så är det jättebra.

Åkte tillbaka till LP-bilar och vad har då Anders till mej, Jo en liten katt som han hade hittat på loppis, en sån där silvrig med svansen i vädret, där man ska förvara sina "guld" ringar.

Lördag så var Pappsen och Marita här och kollade in toarenoveringen. Fikades och han kollade även in triken med de nya däcken, som jag inte är riktigt nöjd med. det blir en senare fråga. Maken och jag skulle tagit en hojtur till kompisarna i Torbjörntorp, som tur var så ringde vi först och då var de på väg hit. För tillfället var de i Vara, så det blev en liten hojtur på Kullen innan de anlände. Vi satt och pratade ett par timmar, sen åkte de hem till sitt. Vi var även bortbjudna på kvällen, men eftersom Olle jobbar så mycket nu, och hade döpasset på söndagen 06-22 så hade vi tackat nej till detta.

Söndagen gjorde jag ingenting. Olle jobbade som sagt och jag kände inte för att "hitt på nåt". Jag hölls lite med mina bilder och ritade ut några beställningar. Jo en sak jag gjorde, jag sprutlackerade en sån där lykta, eller tråden till lyktan, som Christian tillverkar. Den har hängt ute några år så ståltråden var lite "sunkig". Hade sprayfärg i svart i källaren, och det blev riktigt bra.

Idag jobbade jag på förmiddagen drog senare till Skara, för Veronica hade fått en ny jourkatt som skulle plåtas. Han heter Ör-Jan, han har så stora öron. Han är väldigt röd i öronen, han hade massor med skabb när han hittades förra veckan i Kinnarp, han är liten och väldigt magen men så pratig och kelig. Jättefin liten kille.

SONY DSC

När jag kom till Götene, så studsade jag in på El-föreningen, hade sett så fina batteridrivna naturtrogna ljus där som jag så hemskans gärna ville ha. Vill ju inte tända levande ljus för de små fyrbenta långhåriga busarna är ju ibland uppe där de egentligen inte ska vara, så jag investerade i två blockljus och de "fladdrar" som ett riktigt "levande blockljus".

Får nog bli flera sådana.

Ha en goer kväll!

2 kommentarer:

Therese Bergsmo sa...

Vilken underbar lykta eller vad man ska kalla det som du sprutmålade!

Sen kör vi också med såna däringa el-ljus, Simba är allt som oftast på bordet och stackarn skulle brinna upp om vi hade riktiga... Resten av ljusen är i lyktor med vägg och dörr.

Kram, Therese

Klosterkatterna sa...

Vilken oerhört vacker lykta! Den sprutmålade hängaren var ju jättefin! Sådana där ljus måste vi också skaffa. Det går ju inte att ha levande ljus när man har katter - jo, jag har levande ljus i min takkrona i vardagsrummet. Dit upp kommer de inte så det går bra. Det är ju skönt nu när hösten kommit att tända levande ljus.

Kram från gammelmatte Gitte i Otterbäcken