måndag, mars 26, 2012

Ja då var det Daffys tur

att hittas ensam och skrikandes i skogen utanför Tidaholm. En lite kattungen på c:a 5 veckor hittades av en familj som var på söndagspromenad i skogen. Han fick komma in i värmen för vidare transport till Evas katthem.

SONY DSC

SONY DSC

Kan någon förstå, jag kan det inte. Hur kan man med gott samvete kasta ut en levade varelse på fyra små ben,för att klara sej själv i skogen. En vuxen katt hade kanske överlevt, men denna lilla rackare kan ju inte en klättra upp i ett träd han kan ju knappt gå på ett vuxet sätt. Tänk att kravla sig fram över stenar och grenar i stora mörka skogen. Har bara två ord att säga om sådana människor utan samvete. FY FAN!!!!

Det var nästan så att Daffy åkte ner i fickan när jag styrde hemåt igen.

Var och klippte mej på morgonen sen var jag i Falköping och visade upp lackskadorna på min bil. Det fotades och det skrevs papper. Åkte sen ner till VÄRLDENS BÄSTA bilförsäljare. Har inget annat att säga om LP-bilar. När jag kommer dit så säger de – nu måste Anders ge Annn presenten som han köpte häromsistens. Vilken bilhandlare köper en present till sina kunder. En väldigt personlig present dessutom.

Anders sa när jag fick dessa. –Jag tänkte direkt på dej, de här ska jag köpa och ge till Ann, de passar henne.

SONY DSC

Ja nog passar de till mej, två underbara temuggar med katter på. Nästa bilbyte blir med säkerhet på samma ställe.

Klockan är nu snart 18.30 och det är fortfarande ljust ute, visst är det underbart.

Ha en goder kväll.

6 kommentarer:

livet på landet sa...

Vilka häftig muggar!!
Hittade själv en kattunge under en gran långt från bostäder.. mitt i smällkalla vintern, säger som dig Fyy Faann !! Det finns folk som absolut inte skall ha med djur att göra.
Ha det så gött ♥

lillies lya sa...

Nej, det är sjukt, som människor beter sig!!!*morrar! Hoppas att lillen klarar sig bra,det är ett under att han lever, så det måste vara gott gry i den kissen!

Fast bilhandlaren var rar! :)

Pumas Matte sa...

Det hände oss på katthemmet kompis också att Maritha fick in en liten kattunge på högst 4 veckor )tror jag). Den döptes till Knyttet och är nu en av hennes egna katter då hon inte kunde släppa den efter att fått föda upp den själv. En riktig ligist.

Max och Måns sa...

Nu sitter vi här med en jättekonstig min.
Först var vi jättearga, och sedan jamar du om en 2bening som ger bort kattmuggar, och då blev vi glada igen.
Men vi vurmar nog mer för den stackars katten, hur i jam kan man göra så??!!??
Nosbuff i alla fall...

Findus, Isak och Rasmus sa...

Man blir så förbaskad och ledsen på samma gång när man läser om en sådan liten plutt som dumpats. Vissa människor blir man bara inte klok på. Hur kan man? Kurr och burr.

Unknown sa...

Nä, det går verkligen inte att förstå. :-((
Tazz&Kram